Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Als kind wilde ik de zorg in, maar dat mocht niet van mijn moeder...’

‘Als kind wilde ik de zorg in. Omdat ik het belangrijk vind dat je iets kunt betekenen voor mensen die hulp nodig hebben. Maar mijn moeder zit in de ouderenzorg en zij waarschuwde me. ‘Doe het niet, het is slecht voor je rug’. Ik vind het fijn dat ik via mijn werk alsnog kan bijdragen aan de gezondheid van mensen. Ondertussen leer ik veel over allerlei ziektebeelden. En de complexe processen achter de ontwikkeling van nieuwe geneesmiddelen. Dat vind ik waardevol.

Ik zie mezelf als schakel in het proces van het leveren van belangrijke informatie aan artsen en andere zorgprofessionals. Wat ik precies doe? Ik zorg ervoor dat allerlei informatie voor zorgprofessionals op een goede manier wordt aangeleverd, verwerkt én getest wordt. Voordat het op onze websites of socialmedia­kanalen komt of via de mail naar artsen en verpleegkundigen wordt gestuurd. Dat doe ik samen met de verschillende teams die zich met uiteenlopende ziektebeelden bezighouden waar Pfizer geneesmiddelen voor maakt.

We geven artsen bijvoorbeeld informatie over nieuwe medische ontwikkelingen en behandelingen via mailberichten en nieuwsbrieven. Die waardevolle informatie wordt ook op een speciale, afgeschermde website van Pfizer voor artsen en verpleegkundigen geplaatst, zodat zij die informatie altijd kunnen terugvinden.

Madhavi Mathoera

Mijn rol is om ervoor te zorgen dat het versturen en het plaatsen van de content snel en efficiënt verloopt. Maar ik vind het ook enorm belangrijk om daar vanuit een marketingperspectief naar te kijken. Want het uiteindelijke doel wat je wil bereiken, is dat de informatie die je verstuurt, artsen helpt om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van de ziekten die zij behandelen. En dat ze daarbij inzicht ­krijgen in hoe onze geneesmiddelen daarbij kunnen helpen.

Uiteindelijk gaat het erom dat je wil dat patiënten een zo optimaal mogelijke behandeling krijgen en zo goed mogelijk kunnen leven met hun ziekte. Daaraan bijdragen geeft mij een goed gevoel.

‘Uiteindelijk gaat het erom dat je wil dat patiënten een zo optimaal mogelijke behandeling volgen en zo goed mogelijk kunnen leven met hun ziekte. Daaraan bijdragen geeft mij een goed gevoel.’

Voordat ik bij Pfizer terechtkwam, werkte ik in de e-commerce. Alles wat er geschreven werd, kon je meteen online zetten. Nu kan dat met nieuwe teksten soms een paar dagen duren. Omdat er verschillende mensen naar de teksten moeten kijken. Ze moeten bijvoorbeeld controleren of ze medisch gezien kloppen en of ze geen geneesmiddelenreclame ­bevatten. Dat is namelijk verboden en je kunt er hoge boetes voor krijgen. Ik vind het fascinerend om te zien dat zulke interne processen enorm kunnen verschillen per branche.

‘Mooi dat ik kan bijdragen aan de gezondheid van mensen’

‘Ik ben trots dat ik bij Pfizer werk’

Ik ben trots dat ik bij Pfizer werk, zo’n groot internationaal bedrijf. Eén van de redenen waarom het interessant is om bij Pfizer te werken, is de mogelijkheid om te werken met collega's uit verschillende landen en met diverse achtergronden. Je leert zo heel veel verschillende mensen kennen. Er is ook veel ruimte voor ideeën en input vanuit alle niveaus van de organisatie. Er wordt echt naar je geluisterd en dat is leuk. Het geeft ook het gevoel dat je ertoe doet. Ook al kom je net kijken. Wat ik hoop als ik naar de toekomst kijk? Dat Pfizer dan nog meer stappen heeft gemaakt op het gebied van digitalisering. En dat er nog meer digitale tools worden ontwikkeld om artsen en patiënten beter te kunnen bereiken en informeren. Ik denk dat er nog veel ruimte is voor verbetering op digitaal gebied. En ik hoop dat Pfizer hierin een voortrekkersrol kan blijven spelen. Daar draag ik heel graag aan bij.’

Digitale ontwikkeling van websites

Ik vind het mooi om zo nauw betrokken te zijn bij het digitale transformatieproces van Pfizer. De afgelopen jaren is enorm geïnvesteerd in digitale ontwikkeling. We hebben voor patiënten en zorgprofessionals hele mooie, goedbezochte websites ontwikkeld, waarop zij informatie kunnen vinden over allerlei uiteenlopende ziektebeelden, geneesmiddelen en behandelingen. Ook vertellen patiënten en artsen daarop hun eigen verhalen. Over hoe het is om te leven met een ziekte. Of om hier onderzoek naar te doen. Dat is heel waardevol voor mensen die te maken hebben met die specifieke ziekte. Ik zou er zelf ook naar informatie zoeken als ik een ziekte zoals reuma of eczeem zou hebben. Daarnaast ontwikkelt Pfizer in samenwerking met allerlei partners ook allerlei digitale hulpmiddelen om artsen en patiënten steeds efficiënter te informeren en te bereiken.

Madhavi Mathoera is Omnichannel & Content Manager

Pagina beoordelen Like Dislike
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.